Репозиторий Sisyphus
Последнее обновление: 1 октября 2023 | Пакетов: 18631 | Посещений: 37046820
en ru br
Репозитории ALT

Группа :: Игры/Прочее
Пакет: bsp

 Главная   Изменения   Спек   Патчи   Sources   Загрузить   Gear   Bugs and FR  Repocop 

Текущая версия: 5.2-alt2_33
Время сборки: 20 апреля 2023, 16:28 ( 49.1 недели назад )
Размер архива: 166.37 Kb

Домашняя страница:   http://games.moria.org.uk/doom/bsp/

Лицензия: GPL-2.0-or-later
О пакете: The most popular node builder for Doom
Описание:

Before you can play a level that you have created, you must use a node
builder to create the data that Doom will use to render the level.
Doom uses a rendering algorithm based on a binary space partition,
otherwise known as a BSP tree. This is stored in a data lump called
NODES in the WAD file. This data structure must be pre-calculated and
stored in the WAD file before the level can be played; the tool that
does this is called a node builder.

BSP is one of several node builders that can do this. There are
others: idbsp is the original node builder that id Software used on
the original Doom levels, for instance. BSP was the best known and
most widely used node builder throughout the height of the Doom
editing craze in the mid 1990s.

Текущий майнтейнер: Igor Vlasenko

Список всех майнтейнеров, принимавших участие
в данной и/или предыдущих сборках пакета:

Список rpm-пакетов, предоставляемый данным srpm-пакетом:

  • bsp
  • bsp-debuginfo
ACL:
     
    дизайн и разработка: Vladimir Lettiev aka crux © 2004-2005, Andrew Avramenko aka liks © 2007-2008
    текущий майнтейнер: Michael Shigorin