Group :: Games/Puzzles
RPM: hex-a-hop
Main Changelog Spec Patches Sources Download Gear Bugs and FR Repocop
Name: hex-a-hop
Version: 1.0.0
Release: alt6
Summary: Puzzle game based on hexagonal tiles
License: GPLv2+
Group: Games/Puzzles
Url: http://www.aceinternet.co.uk/~mokona/
Source: %name.tar.gz
Patch: %name.gcc44.patch
# http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/h/hex-a-hop/hex-a-hop_0.0.20070315.orig.tar.gz
# svn export svn://svn.debian.org/svn/pkg-games/packages/trunk/hex-a-hop/ --force
Patch2: hex-a-hop-1.0.0-fix-translates.patch
#ExclusiveArch: %ix86 x86_64 %e2k
Packager: Fr. Br. George <george at altlinux.ru>
# Automatically added by buildreq on Fri Aug 01 2008
BuildRequires: gcc-c++ libSDL-devel libSDL_pango-devel po4a desktop-file-utils
Summary(ru_RU.UTF-8): Игра-головоломка с шестиугольными плитками
%description
Hex-a-hop is a puzzle game based on hexagonal tiles. There is no time
limit and no real-time elements. The objective is simply to destroy
all the green hexagonal tiles on each of the 100 levels. As you
progress through the game, more types of tiles are introduced which
make things more difficult and interesting (hopefully).
%description -l ru_RU.UTF-8
Hex-a-hop - это интересная игра-головоломка, в которой маленькой девочке
нужно сломать все зелёные плитки на шестиугольной карте и не попасть в ловушку.
Это игра не на скорость прохождения и в ней нет элементов аркады.
Целью игры является уничтожение всех зелёных шестиугольных плиток
на 100 уровнях. По мере прохождения игры появляются новые типы плиток,
что делает игру сложнее и интереснее.
%prep
%setup -n %name
for P in `cat debian/patches/series`; do patch -p1 < debian/patches/$P; done
%patch -p1
%patch2 -p1
%build
%make CXXFLAGS="-Wall -W -g -DUSE_GETTEXT" NAME="%name" DATA_DIR="%_gamesdatadir/%name"
%make CXXFLAGS="-Wall -W -g -DUSE_GETTEXT" NAME="%name" DATA_DIR="%_gamesdatadir/%name" -C debian/i18n
%install
mkdir -p %buildroot%_bindir %buildroot%_gamesdatadir/%name %buildroot%_desktopdir/ %buildroot%_niconsdir/
install %name %buildroot%_bindir/
desktop-file-install --vendor "" --dir %buildroot%_desktopdir debian/%name.desktop
install debian/%name.xpm %buildroot%_niconsdir/
cp -a levels.dat graphics %buildroot%_gamesdatadir/%name/
%makeinstall -C debian/i18n LOCALEDIR=%buildroot%_datadir/locale/ MANDIR=%buildroot%_mandir/
%find_lang %name
%files -f %name.lang
%doc debian/hints.html debian/changelog
%_bindir/%name
%_datadir/locale/*/*/*
%_gamesdatadir/%name
%_desktopdir/*
%_niconsdir/*
%_mandir/*/*
%changelog
…
Full changelog you can see here
Version: 1.0.0
Release: alt6
Summary: Puzzle game based on hexagonal tiles
License: GPLv2+
Group: Games/Puzzles
Url: http://www.aceinternet.co.uk/~mokona/
Source: %name.tar.gz
Patch: %name.gcc44.patch
# http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/h/hex-a-hop/hex-a-hop_0.0.20070315.orig.tar.gz
# svn export svn://svn.debian.org/svn/pkg-games/packages/trunk/hex-a-hop/ --force
Patch2: hex-a-hop-1.0.0-fix-translates.patch
#ExclusiveArch: %ix86 x86_64 %e2k
Packager: Fr. Br. George <george at altlinux.ru>
# Automatically added by buildreq on Fri Aug 01 2008
BuildRequires: gcc-c++ libSDL-devel libSDL_pango-devel po4a desktop-file-utils
Summary(ru_RU.UTF-8): Игра-головоломка с шестиугольными плитками
%description
Hex-a-hop is a puzzle game based on hexagonal tiles. There is no time
limit and no real-time elements. The objective is simply to destroy
all the green hexagonal tiles on each of the 100 levels. As you
progress through the game, more types of tiles are introduced which
make things more difficult and interesting (hopefully).
%description -l ru_RU.UTF-8
Hex-a-hop - это интересная игра-головоломка, в которой маленькой девочке
нужно сломать все зелёные плитки на шестиугольной карте и не попасть в ловушку.
Это игра не на скорость прохождения и в ней нет элементов аркады.
Целью игры является уничтожение всех зелёных шестиугольных плиток
на 100 уровнях. По мере прохождения игры появляются новые типы плиток,
что делает игру сложнее и интереснее.
%prep
%setup -n %name
for P in `cat debian/patches/series`; do patch -p1 < debian/patches/$P; done
%patch -p1
%patch2 -p1
%build
%make CXXFLAGS="-Wall -W -g -DUSE_GETTEXT" NAME="%name" DATA_DIR="%_gamesdatadir/%name"
%make CXXFLAGS="-Wall -W -g -DUSE_GETTEXT" NAME="%name" DATA_DIR="%_gamesdatadir/%name" -C debian/i18n
%install
mkdir -p %buildroot%_bindir %buildroot%_gamesdatadir/%name %buildroot%_desktopdir/ %buildroot%_niconsdir/
install %name %buildroot%_bindir/
desktop-file-install --vendor "" --dir %buildroot%_desktopdir debian/%name.desktop
install debian/%name.xpm %buildroot%_niconsdir/
cp -a levels.dat graphics %buildroot%_gamesdatadir/%name/
%makeinstall -C debian/i18n LOCALEDIR=%buildroot%_datadir/locale/ MANDIR=%buildroot%_mandir/
%find_lang %name
%files -f %name.lang
%doc debian/hints.html debian/changelog
%_bindir/%name
%_datadir/locale/*/*/*
%_gamesdatadir/%name
%_desktopdir/*
%_niconsdir/*
%_mandir/*/*
%changelog
…
Full changelog you can see here